Na evropskom tržištu će za tri godine u prodaji da se pojave „pametne” gume sposobne da definišu svoje stanje i „kontaktiraju” elektronski sistem automobila upozoravajući vozače da sa pneumaticima nešto nije u redu. Ovakve gume, kako navodi specijalizovano izdanje „Autokar” (Autocar), usavršava kompanija „Pireli” (Pirelli) u saradnji sa firmom „Šrader elektroniks” (Schreder Elecrtonics) čiji su stručnjaci izradili specijalni mikročip, koji će se montirati unutar gume i odgovarati za rad celog sistema. Detektor unutar gume može da utvrđuje stepen habanja spoljašnjeg reljefnog sloja, pritisak i temperaturu, stepen prianjanja, kao i da odredi da li je put mokar, prekriven snegom ili ledom. Svi ovi podaci se bežičnim putem prenose u automobilski kompjuter, koji u skladu sa dobijenom informacijom može da pokrene sistem kočnica. Očekuje se da će se prvi primerci „elektronskih” guma, koji će se nazvati „Cyber Tyre Lean”, u prodaji pojaviti već ove godine.
Na evropskom tržištu će za tri godine u prodaji da se pojave „pametne” gume sposobne da definišu svoje stanje i „kontaktiraju” elektronski sistem automobila upozoravajući vozače da sa pneumaticima nešto nije u redu.
Ovakve gume, kako navodi specijalizovano izdanje „Autokar” (Autocar), usavršava kompanija „Pireli” (Pirelli) u saradnji sa firmom „Šrader elektroniks” (Schreder Elecrtonics) čiji su stručnjaci izradili specijalni mikročip, koji će se montirati unutar gume i odgovarati za rad celog sistema.
Detektor unutar gume može da utvrđuje stepen habanja spoljašnjeg reljefnog sloja, pritisak i temperaturu, stepen prianjanja, kao i da odredi da li je put mokar, prekriven snegom ili ledom.
Svi ovi podaci se bežičnim putem prenose u automobilski kompjuter, koji u skladu sa dobijenom informacijom može da pokrene sistem kočnica.
Očekuje se da će se prvi primerci „elektronskih” guma, koji će se nazvati „Cyber Tyre Lean”, u prodaji pojaviti već ove godine.
„Pametne” gume kompanije „Pireli” iz čijeg imena će nestati reč „Lean”, na evropskom tržištu će se pojaviti tek 2013. godine.
Pojava sličnih autoguma prvi put je najavljena 2006. godine, kada je patent za korišćenje tehnologije „pametnih guma” kompanija „Pireli” otkupila od firme „Fioravanti”.
Ranije je objavljeno da „Pireli” usavršava nov sistem za merenje pritiska u gumama. Vozača bi o niskom pritisku vazduha, preko automobilskog audiosistema ili mobilnog telefona, obavestio detektor unutar gume slanjem signala preko „blututa”.
Inženjeri kompanije su, takođe, rešili na koji način da ubace rezervu komprimovanog vazduha unutar točka, koji može da dopuni gumu u slučaju potrebe, ali se o perspektivi ovih inovacija za sada ne govori.